Maisemasuunnittelijat ry:n jäseneksi voivat liittyä...

Yhdistyksemme jäsenenä olet osa...

Jäsenenä olet myös Viherympäristöliiton jäsen. Saat ensimmäisten joukossa kuulla Maisemasuunnittelijoiden sekä Viherympäristöliiton ajankohtaista tietoa, kursseista, seminaareista, näyttelyistä, opintomatkoista sekä muista alan tärkeistä tapahtumista.

Maisemasuunnittelijoiden jäsenenä

Jäsenenä voit olla aktiivisesti mukana yhdistyksen toiminnassa osallistumalla yhteisiin tapahtumiin ja kokouksiin.

Hae jäseneksi alla olevan linkin kautta. Yhdistyksen hallitus käsittelee, hyväksyy ja päättää uusista jäsenistä kaksi kertaa vuodessa.

Henkilöjäsenyys

Henkilöjäseneksi on oikeutettu liittymään, jos virka-, työ- tai konsulttitehtävissään toimii viheralueiden suunnittelijana, rakentamisen ja kunnossapidon valvojana, rakennuttajana tai näihin liittyvissä opetustehtävissä.

Henkilöjäsenen pätevyysvaatimuksena on maisema- ja ympäristösuunnittelutehtäviin soveltuva korkea-asteen tutkinto.

Henkilöjäsenen edellytetään toimivan työssään yhdistyksen tarkoituksen edistämiseksi ja toteuttavan työssään yleisesti alalta edellytettäviä hyviä toimintatapoja.

Henkilöjäsenten edut:

• Henkilöjäsenä saat  tietoa VYL:n ja MAS:n jäsenkirjeistä alan tapahtumista, koulutuksista ja matkoista.
  • Voit osallistua kumppaniyritysten järjestämiin matkoihin ja kursseihin sekä saat infoa heidän tuotteistaan (mainospostin voit kieltää halutessasi).
  • Henkilöjäsenä voit hakea max 500 € stipendin ammattimatkaan tai koulutukseen.  Stipendejä jaetaan yhteensä 2000 € vuodessa.
  • Saat oikeuden käyttää yhdistyksen logoa.
  • Voit verkostoitua ja kysyä neuvoa kollegoilta yhdistyksen tilaisuuksissa, jäsenille tarkoitetussa suljetussa MAS-klubissa Facebookissa.
  • Pääset vaikuttamaan yhdistyksen toimintaan esittämällä toiveita koulutusaiheista ja matkakohteista sekä osallistumalla vuosikokoukseen ja työryhmiin.
  • Henkilöjäsenenä saat  Viherympäristö-lehden vuositilauksen.

Opiskelijajäsenyys

Opiskelijajäseneksi on oikeutettu liittymään maisema- tai ympäristösuunnittelun amk-tutkintoa tai maisema-arkkitehtuurin korkeakoulututkintoa suorittava henkilö. Opiskelijajäsenen tulee valmistuttuaan hakea jäsenyyden muutosta henkilöjäseneksi.

Yritysjäsenyys

Yritysjäseneksi on oikeutettu liittymään sellainen oikeuskelpoinen yritys, jossa on päätoimisena suunnittelijana maisema- ja ympäristösuunnitteluun soveltuvan amk-tutkinnon suorittanut MAS:n henkilöjäsen. Vastaavalla suunnittelijalla tulee olla tutkinnon suorittamisen jälkeen vähintään kahden vuoden työkokemus ympäristösuunnittelutehtävistä.

Yrityksen tulee esittää referenssejä suunnittelukohteista sekä yhden kohteen suunnitelma-asiakirjat, joiden laatimisesta on vastannut rekisteriin merkittävä vastaava suunnittelija.

Yrityksen tulee osoittaa toimineensa ympäristönsuunnittelutehtävissä vähintään kahden vuoden ajan ja että sen kaikki lakisääteiset velvoitteet on hoidettu moitteettomasti. Yrityksen edellytetään toimivan noudattaen alan hyviä toimintatapoja.

Yritysjäsenten edut:

• Saat yrityksen yhteystiedot näkyviin Maisemasuunnittelijoiden verkkosivuilla, esitteessä, Marketanpuistossa ja Mikkelipuistossa, Kiinteistöliiton julkaisussa ja Viher- ja ympäristörakentajien oppaassa.

Jäsenmaksut 2024

• Henkilöjäsen, kaikki jäsenet 60 €
  • Opiskelijajäsen 25 €
  • Yritysjäsen, pieni yritys (liikevaihto 0-150 000€ v.) 100 €
  • Yritysjäsen, isot yritykset (liikevaihto 150 001- € v.) 200 €
  • Alennettu henkilöjäsenmaksu (työttömyyden, vanhempainvapaan tai eläkkeelle jäämisen vuoksi) 25 €
  • Kannattajajäsenmaksu yrityksille 220 €
  • Kannattajajäsenmaksu yksityishenkilöille 88 €

Jäsenmaksut tulevat vuosittain maksuun maalis-huhtikuussa. Uusille jäsenille jäsenmaksu tulee maksettavaksi heti jäseneksi hyväksymisen jälkeen.

HUOM! Jos haluat jäsenyyteesi muutoksen (opiskelu, äitiysloma tai eläke), ilmoita siitä jäsenvastaavalle jasenet(at)maisemasuunnittelijat.fi

Jäsenyyden peruuttaminen

Jäsenyyden peruuttaminen onnistuu lähettämällä meille sähköpostia osoitteeseen jasenet(at)maisemasuunnittelijat.fi otsikolla ”Jäsenyyden peruuttaminen”.